​​پمپ پارت آریا

انتخاب صحیح موتور برق باعث صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌های شما می‌شود. خرید موتور برق با توجه به توان مصرفی آن بسیار ضرورت دارد زیرا اگر موتور برق با توان کم بخرید اصلا به درد شما نمی‌خورد و از سوی دیگر اگر یک موتور برق با توان مصرفی بسیار بالا بخرید علاوه‌بر مصرف سوخت بالا، هزینه زیادی نیز پرداخت کرده‌اید.
توجه داشته باشید که پس از روشن کردن موتور برق، اجازه دهید دور موتور ثابت شود و برای گرم شدن موتور ۵ دقیقه به آن فرصت دهید. همچنین هرگز ظرفیت موتور را بالاتر از ظرفیت دستگاه قرار ندهید و وات یا آمپر آن را زیاد نکنید.
ما تلاش کردیم تا در قالب راهنمای خرید موتور برق، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که حین انتخاب موتور برق باید به آن‌ها دقت کنید را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی و پرسیدن سوالات‌تان درباره انواع موتور برق همین الان با شماره های ما تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را به‌خوبی در زمینه خرید موتور برق مناسب راهنمایی می‌کنند.​​​​​​​

​​​​​​​
​​​​​​​
انتخاب موتور برق بر اساس کلیووات مصرفی 
راهنمای خرید موتور برق بر اساس کیلووات مصرفی موضوع بسیار مهمی است که در این مطلب به آن پرداخته می شود. امروزه در مناطقی که دسترسی به برق محدود است، مناطق صنعتی و در فصول گرم سال به دلیل افزایش قطعی برق، موتور برق‌ها کاربرد فراوانی دارند.
در حال حاضر موتور برق‌های موجود در بازار، قادر به تولید جریان برق از چند کیلو ولت تا چندهزار ولت هستند. برای خرید موتور برق، ابتدا باید توان مصرفی مورد نیازتان را بدانید.
در واقع اگر موتور برقی که می‌خرید نتواند توان مورد نیازتان را تامین کند، از یک سو انگار پولتان را دور ریخته‌اید و از سوی دیگر باعث آسیب به وسایل و دستگاه‌های مرتبط با آن می‌شوید.​​​​​​​

راهنمای خرید موتور برق بر اساس سوخت مصرفی
همان طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید موتور برق، دقت به سوخت مصرفی آن است.
به‌طور کلی موتور برق‌ها از سه سوخت بنزین، گازوئیل و گاز استفاده می‌کنند. باتوجه به دسترسی شما به هر یک از این سوخت‌ها، می‌توانید موتور برق موردنظر را انتخاب کنید. البته موتور برق‌های گازسوز، به دلیل نوع گاز موجود در کشورمان چندان جوابگوی نیاز مشتریان نیستند. بنابراین توصیه می‌کنیم از بین موتور برق‌های بنزینی و گازوئیلی، خرید خود را انجام دهید.

​​​​​​​

یکی از موارد مهمی که حین خرید موتور برق باید به آن توجه شود توان مصرفی آن است. در واقع باید توان مصرفی موتور برقی که می‌خرید متناسب با کالایی که از آن برق می‌گیرد، باشد. اما از کجا بفهمیم توان مصرفی هر موتور برق چقدر است و آیا متناسب با دستگاه‌های ما هست یا خیر؟
تصور کنید قرار است یک یخچال را با موتور برق راه‌اندازی کنیم. برای تعیین توان مصرفی موتور برقی که می‌خواهیم بخریم، ابتدا باید توان یخچال را محاسبه کنیم. برای محاسبه توان دستگاه‌ها و تبدیل آن به ولتاژ و جریان از فرمول زیر استفاده می‌شود؛ ولت × آمپر = وات.
حال که توان مصرفی دستگاه یا دستگاه‌هایی که قرار است از موتور برق، برق بگیرند را محاسبه کردیم نوبت به خرید موتور برق می‌رسد. برای تعیین توان در راهنمای خرید موتور برق به دو نکته توجه داشته باشید؛
الف) توان حقیقی موتور برقی که می‌خرید باید مساوی یا بیشتر از دستگاه‌های برقی شما باشد. برای جلوگیری از وقوع نوسان و افت ولتاژ، توان موتوربرق باید حدود ۲۰ درصد بیشتر از توان دستگاه‌ها تعریف شده باشد. در صورت عدم رعایت این نکته هنگام خرید، ممکن است بعدا وسایل برقی متصل به موتور برق، یا خود موتور برق دچار مشکل شوند.
ب) توجه داشته باشید که موتور برق‌ها دو نوع توان حقیقی و ظاهری دارند. برای خرید موتور برق، به توان حقیقی توجه باشید تا بتوانید خروجی موتور را به‌دست آورید. البته اگر توان حقیقی را نداشتید اصلا نگران نباشید. با ضرب توان ظاهری در راندمان موتور، توان حقیقی به‌دست می‌آید.​​​​​​​