​​پمپ پارت آریا

​اجکتور
خانه / محصولات /ابزار آلات/اجکتور 
در صورت نیاز به خرید مستقیم بی واسطه و عمده می توانید با تماس به شماره های شرکت خرید خود را انجام دهید و لیست قیمت را دریافت نمایید.
تماس : 02632188
تعریف اجکتور:
اجکتور دستگاهی برای مکش، انتقال، تراکم و يا اختلاط گازها، بخارات، مايعات و حتی ذرات جامد می باشد که در آن انرژي پتانسيل يک سيال محرک (گاز يا مايع) فشار بالا با گذشتن از يک نازل، به انرژي جنبشی تبديل شده و با کاهش فشار استاتيک می تواند ماده ثانويه ای را مکش کند. در نتيجه سيال محرک و ماده ثانويه در ديفيوزر با يکديگر مخلوط شده و متراکم می گردند.چون اعمال تغییرات فشار و سرعت داخل این وسیله به خاطر حرکت سیال در داخل کانال های واگرا و همگراست. لذا آن را جزء دسته کمپرسورهای سیالی می دانند. گاهی اجکتور را جت اجکتور ( Jet ejector) می نامند. دلیل این نامگذاری فوران یا حالت پرتاب سیال در قسمت ورودی و خروجی آن است.
اجکتورها گازها و بخارات را زمانیکه اختلاط گازها یا بخارات با سیال راندمانی امکانپذیر باشد ؛ از یک فضای خالی خارج کرده و آن ها را برای تخلیه کردن در یک فشاری بالاتر متراکم می نماید.
به طور كلي اجكتورها وسايلي هستند كه براي ايجاد خلاء در محفظه‎هاي بسته مورد استفاده قرار مي‎گيرند. اجكتورها نوعي پمپ خلاء يا كمپرسور خلاء هستند، ليكن در ساختمان آنها هيچگونه قطعه متحرك مكانيكي وجود ندارد. لذا تعميرات و نگهداري آنها ساده و كم هزينه است. بنابراين از لحاظ اقتصادي، اجكتورها در مقايسه با انواع پمپ‎هاي خلاء وسيله‎اي مناسب و با صرفه براي توليد خلاء مي‎باشند.